lördag 17 mars 2012

utomhusbio i Cerropón.

Igår kväll hade vi en riktigt mysig kväll i Cerropón. Vi som jobbar med tonårsgruppen där hade planerat ett event på gatan utanför kyrkan för att bjuda in fler ungdomar till kyrkan. Det bjöds in några timmar tidigare och ca halv åtta startade en film på en av husväggarna i Cerropón. Vi bjöd på popcorn och uppmuntrade människorna som kom att också komma med till kyrkan.
Det blev en lyckad och bra kväll men med på tok för mycket mygg. Idag är mina ben helt fulla av rejäla myggbett och det känns som att båda mina ben ska brinna upp. Som tur är tyckte myggen (heter det "myggen" eller "myggorna"!?) mindre om Jonas.

Kameran kom inte med, men jag tog en liten bild med mobilen så får ni se något. Tyvärr blir det inte så bra bild utan blixt när det är mörkt.

5 kommentarer:

  1. Kära Karin och Jonas,

    Vi önskar er en riktigt välsignad tid som ni har kvar i Peru !! Vi följer er i förbön och jag brukar hålla mig uppdaterad när jag pratar med min syster i Sjunkamossa.
    /Många kramar från moster i Markom

    SvaraRadera
  2. Hej Karin & Jonas!
    Vill bara säga att jag träffade Kate idag. Blev så glad när hon dök upp på mitt jobb. Spanskan var ringrostig men ack så ljuvligt språk. Peru kom nära när vi pratade ... nu när jag kom hem så kom jag att tänka på er och ville bara skicka en hälsning. Hoppas och ber att ni ska få ett bra avslut på er tid i Peru. Vi ber för er! Kramar genom Sinnika

    SvaraRadera
  3. Hej! Idéer för Kristianstad?? Kanske inte mygginvasionen men gatuevangelisationen med storbild på husvägg. Like it..
    Sitter på balkongen i solen och njuter. Den är er i sommar! Ska strax bege mig ut på Näsby fält på en joggingtur. Ha nu en riktigt fin helg! Kram Calle

    SvaraRadera
  4. Alla era kommentarer värmer så mycket ska ni veta! Sinnika, vad härligt att träffa Kate! Jag saknar henne här. Och spanskan är verkligen ett härligt språk. Är tacksam att jag fått lära mig en del av det. Tack för alla dina kommentarer. Jag känner inte dej så väl men känner två av dina döttrar och vi är så glada att ni ber. Ser verkigen fram emot att träffa er mer när vi kommer hem. Många här kommer ihåg er och hälsar till er. =)
    Calle, var ska vi sätta upp gatubio i kstad? Räcker uteplatsen vid kapellet eller ska vi höra om Domushuset lånar ut en gavel? =)
    Kramar till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför inte mot Burger King? Så slipper folk betala dyra pengar för att gå på bio där inne... ;) Kram

      Radera